Asiakkaalla on oikeus saada sosiaalihuollon toteuttajalta laadultaan hyvää sosiaalihuoltoa ja hyvää kohtelua ilman syrjintää. Asiakasta on kohdeltava siten, ettei hänen ihmisarvoaan loukata sekä että hänen vakaumustaan ja yksityisyyttään kunnioitetaan. Sosiaalihuoltoa toteutettaessa on otettava huomioon asiakkaan toivomukset, mielipide, etu ja yksilölliset tarpeet sekä hänen äidinkielensä ja kulttuuritaustansa.
Sosiaaliasiamies Anne Viita (sij. 1.12.2021 alkaen)
puh. 040 830 2020
puhelinajat:
ti klo 12-13
ke klo 8.30-10
Puhelinaikojen ulkopuolella numeroon voi jättää soittopyynnön!
sosiaaliasiamies@seamk.fi
Sosiaaliasiamies neuvoo asiakkaita sosiaalihuollon asiakaslain soveltamiseen liittyvissä asioissa, kuten