Skip to content
EtusivuAjankohtaistaChat käyttöön Ilmajoen kunnan tonttisivuilla

Chat käyttöön Ilmajoen kunnan tonttisivuilla

Ilmajoen kunta on ottanut käyttöön chat-palvelun tonttisivuillaan. Palvelussa voi kysyä tai keskustella tonttiasioista reaaliaikaisesti, helposti ja nopeasti. Silloin kun asiakaspalvelija ei ole linjalla, chatin kautta voi jättää viestin ja yhteydenottopyynnön, johon palataan mahdollisimman nopeasti. Chattiin vastaa tonttimyynnistä vastaava Sonja Pitkäjärvi virka-aikana.

– Suurin osa tontin varaajista on milleniaaleja, joille chat on luonnollinen tapa asioida. Haluamme myös mahdollistaa matalan kynnyksen yhteydenotot, nopeuttaa tiedonsaantia sekä parantaa asiakaspalvelua. Chatin kautta saa asiansa helposti vireille myös iltaisin ja viikonloppuisin, Pitkäjärvi toteaa.

Tietosuojasyistä asiakas esiintyy chatissa nimettömänä. Siten tonttivaraukset sekä muut aiheet, joihin liittyy henkilötietojen käsittelyä, hoidetaan edelleen puhelimitse.

Tontinostajien sähköisiä palveluita on Ilmajoella kehitetty vuodesta 2016 alkaen. Tuolloin otettiin käyttöön Lupapiste, jonka kautta hoituu kaikki rakennuslupiin liittyvät asiat.

– Se on tuonut kaipaamaamme ajansäästöä lupaprosessiin. Jos palikat on kohdillaan, tällä hetkellä rakennusluvan saa kolmessa viikossa, kiirehtien jopa viikossa. Tonttichatin käyttöönotto on luonnollinen jatkumo rakentajien sähköiselle palvelemiselle, rakennustarkastaja Satu Kangas-Kuittinen arvioi.