Hyppää sisältöön
EtusivuAjankohtaistaIlmajoen tonttimyynti ylittyi viime vuodesta

Ilmajoen tonttimyynti ylittyi viime vuodesta

Ilmajoen kunnan omakotitontteja on tänä vuonna myyty 22 kappaletta, mikä ylittää kahdella kaupalla viime vuoden myyntiluvun. Myytyjen tonttien lisäksi varauksessa on 34 tonttia. Myyntituottoa tonttimyynnistä on kertynyt yhteensä 708 000 euroa. Myös uusia tonttialueita on suunnitteilla Ahonkylään, Keskustaan ja Neiroon.  

Poikkeuksellisesta tilanteesta huolimatta kulunut vuosi on ollut vilkas Ilmajoen tonttirintamalla. Kunnallistekniikaltaan valmiiden asemakaava-alueiden osalta 90 % Ahonkylän ja 95 % Keskustan tonttivarannosta on nyt myyty tai varattu.

– Tonttitarjonnan jatkuvuuden turvaamiseksi talousarvioehdotus sisältää Ahonkylän osalta Käpälämäki kolmosen rakentamisen käynnistämisen ja Ahonkylän Mettän rakentamisen. Neiron uudella alueella ei ole tällä hetkellä vapaita tontteja, ja kakkosvaiheen rakentaminen sisältyy samoin talousarvioehdotukseen. Myös Keskustaan on tulossa uusia tontteja Päivänsäteen alueelle, tekninen johtaja Paavo Perälä avaa ensi vuoden suunnitelmia.

Myös yritystonttikauppoja on tänä vuonna sovittu ennätysmäärä, yhteensä kuusi kappaletta.

– Niiden myötä uusia yritysinvestointeja on käynnistymässä ja odotettavissa Laskunmäen Kierrätyspuistoon, Rengonharjun Logistiikkapuistoon ja Ilmajoen Keskustan teollisuusalueille, toteaa yritysasiamies Rami Mattila.

Markkinoinnissa uudistusten vuosi

Tonttimarkkinoinnissa on asuintonttien tonttisivut ja -esite uusittu, sähköiselle tonttikartalle on lisätty kyläesittelyt sekä dronevideot alueista. Lisäksi on otettu käyttöön tonttichat ja julkaistu Omakotitontin ostajan ja varaajan -opas. Tonttisivut on hakukoneoptimoitu ja hakusanamainonta pyörii Googlessa ympärivuotisesti.

– Nettisivut tekevät tärkeää myyntityötä ja siksi verkkoon tuotettuun materiaaliin on haluttu panostaa. Asiakkaan tiedonhakua netissä tuetaan myös chat-palvelulla, kertoo tonttimyynnistä ja -markkinoinnista vastaava Sonja Suvanto.

Varsinaisia mainoskampanjoita toteutettiin yksi. Kevään kampanjassa markkinoitiin Neiron tontteja natiivimainonnan avulla Ilkka-Pohjalaisen Koti-liitteessä. Jutulle ostettiin näkyvyyttä Facebookissa ja Instagramissa tarkkaan rajatulle kohderyhmälle.

Myös yritystonttisivuja uudistettiin keväällä. Samalla sivut hakukoneoptimoitiin ja hakusanamainontaa jatkettiin aikaisempien vuosien tapaan. Google näkyvyyttä parannettiin myös luomalla yritysalueille omat Google My Business -sivut. Lisäksi erikoistuneista yritysalueista toteutettiin kampanja Kauppalehdessä ja valtatie 19 varteen pystytettiin ulkomainos Rengonharjun ja Laskunmäen alueista.

 

Lisätietoja:

uudet tonttialueet Paavo Perälä, puh. 044 419 1300

omakotitonttimyynti Sonja Suvanto, puh. 044 419 1861

yritystonttimyynti Rami Mattila, puh. 044 419 1210